post by Pelo | | Closed

Viktigt angående aktiveringen av fibern!

När ni aktiverar er fiber enligt aktiveringsguiden är det viktigt att ni kontrollerar att adressen är korrekt. Skulle den inte stämma måste ni kontakta Telias support på telefon 020-240250. Annars är det risk för att ni kommer att få någon annans abonnemang och således också någon annans telefonnummer. Om ni redan har aktiverat er uppkoppling och vet att det stod fel adress kontakta då Telia så att de får rätta till det.

I tv-abonnemanget ingår att ni kan hyra film direkt via fjärrkontrollen. Hyran debiteras via telefonräkningen. För att kunna hyra film måste ni ha en pin-kod. Det är inte den pin-kod som ni fått med i kuverten från Telia utan ni måste ha en annan kod. För att få denna kod måste ni kontakta Telia. Då får ni samtidigt en ny Identifikationskod samt en ny kontrollkod som ni skall knappa in via fjärrkontrollen.

Vi har försökt att få Telia och lägga in pin-koden direkt till er så att ni skall slippa detta besvär, men tyvärr är inte Telia alltid så smidiga.

Har ni frågor om detta eller annat, kontakta er områdesansvarige eller ställ frågan här på hemsidan.

/Styrelsen

Comments are closed.